Yetkinlik Kavramı

Yetkinlik kavramı bir görev ya da iş anlamına gelmez. Ancak çalışan bir iş yaparken sahip olması gereken yetkinlikler, iş analizi ve iş tanımlarına göre belirlenirler. Örneğin bir iş başvurusunda bulunduğunuz zaman iş verenin hangi niteliklerde özelliklerde bir çalışan istediğini yazar ve siz bunu görürsünüz. Eğer kendinizde bu niteliklerin var olduğunu düşünürseniz başvurursunuz. Mülakata gittiğinizde İnsan Kaynakları Uzmanı siz de bu özelliklerin var olup olmadığını sorgulayacaktır.
Yetkinlikler ölçülebilir ve gözlenebilirdir. Her sektördeki firmalar arasında bu yetkinlik ölçütleri farklılık gösterebilir. Fakat mutlaka firmanın var oluş sebebi, vizyonu, hedefleri ve değerleri ile bağdaştırılmalıdır. Temel yetkinlikler yani tüm çalışanlarda olması beklenen bilgi, beceri ve davranışlar bir kılavuz olarak çalışanlara duyurulmalı ve gerektiği durumlarda güncellenmelidir. – Yetkinlik Kavramı

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s